Alla inlägg under augusti 2018

Av Fanny - 31 augusti 2018 09:55

Jag var ute och gick idag, typ en tankepromenad. Man grubblar och tänker lite medans man går. Jag känner mig lite trött idag även efter den dära promenaden. Det var otroligt skönt och mysigt för man såg dom gula löven som börjar komma. Mina halloween känslor börjar komma!De kliar i fingrarna över att plocka fram halloween och höst grejerna, köpa massvis med godis, sätta på en tim buttom film och vänta på barnen ska komma och säga buss eller godis. *reality wake up* Just det barnen går inte buss eller godis längre, de sitter hellre nog vid sina surfplattor för då är man mer "vuxen". Jag vet inte om man firar halloween i England.Jag har satt upp som ett mål att åka till America bara för att se deras halloween. Jag känner mig excited över men det blir i alla fall inte i år, jag ska börja spara pengar. Det känns som en blandning av sen sommar och tidigt höst för grannarars bakong är fulla med röda och gröna tomater och vissa av rosorna har fortfarande knoppar. 


När jag var ute och gick så tänkte på youtubedramat med Ingham Family. Jag har sett några videos om det för en av mina favorit youtubers prata lite om det i en av hennes videos. Jag såg också en vlog med Ingham Family bara för få ett grepp om vem dom är. Deras familj var ju familje goals, icke bråkiga barn och snälla föräldrar som låter dom resa och göra roliga saker. Som säkert har dom sina ups and downs men det filmas bara inte. Då tänkte jag senare på familjer som man har sett för ofta. Föräldrar som skriker på sina barn i affären, på bussen, i lekparken..Man bara ser i deras blick hur irreterade de är och hur mycket de skulle bara vilja vara själva. Jag fattar att det är jobbigt att ha barn men varför tar man det på en sån level. Om har stretiga barn så är inte den rätta lösningen att skrika och vara sura på dom.Vissa människor orkar inte med barn och det är OK. Jag var ett jobbigt barn men varken min pappa eller min mamma skrek ALDRIG på mig. De brukade bli "Nu går jag" och sen gick de några meter ifrån och då blev man rädd att stå där själv så man sprang efter. När ens förälder hade haft en riktigt jobbig dag så var de ju ledsna och då fick man dåligt samvete att vara bråkig. Sen gällde det att förklara saker för jag kunde förstå varför jag inte får göra vissa saker. Jag är väldigt tacksam över jag fick dom föräldrarna jag fick. När man nog är en förälder så tror jag att man känner en stor press över man vill att ens barn ska ha en bra uppväxt. Vad jag skulle känna mig pressad och orolig över är att se ens barn hamna i fel umgänge och leda sig fel i livet (13år och röka och gå på fester). För mig är de super viktigt att de verkligen satsar på skolan och sina studier mer än sina kompisar. Jag lovar med handen på hjärtat att kompisar varar inte förevigt även hur många gånger man än säger BFF till varandra. Det kan hända fort eller så dör ens vänskap med tiden. Åter till ämnet så finns det också bra familjer där ute. 


     

Av Fanny - 26 augusti 2018 10:36

Det finns ett väldigt känd dryck i Japan som jag brukar ALLTID (den varma visionen finns bara på hösten) dricka i japan när jag är där. Jag har bara bra minnen med just den drycken, man blir lite glad när man dricker den. Den heter Royal milk tea. Jag har ju alltid grubblat på vad den är verkligen innehåller, vad gör den så god? Jag kom på vad den innehållde förra året och det var en surprise. De kanske finns någon där ute som vill prova tet men kanske inte kan åka till Japan just nu för att prova, I got you covered.


Receptet:

Häll i 75% varmt vatten i koppen.

Doppa en earl grey påse i de varma vattnet.

Häll sedan 35% vanlig mjölk (grön) 

och sedan blanda i 4 teskedar vitt strösocker

TADAA!!  Vilken surprise va? Då tänker varför säljer man detta varje combiaffär och i varje lilla vendingmaskin om det är så simplet att göra hemma själv? Mitt svar är enkelt. Japaner har inte tid att fixa i ordning en flaska med te så det är mycket mer lättare att köpa det snabbt på väg dit man ska. Japan är ett land allt om bekvämlighet och göra det enklare att leva. Tet är inte super dyrt heller för en liten flaska, tror det kostar nånstans mellan 130-180Yen (11-15kr). Mat är dock billigare måste jag ändå säga men det kanske beror på att mjölken är mer "ovanligare" och dyrare än här hemma. 



      

Av Fanny - 22 augusti 2018 00:47

 

Idag var jag på Stan och kolla på partierna för jag vet inte vad jag ska rösta på. Jag vet ju att jag är mer åt de blåa hållet av något slag men vad, vet jag ej. Alla har så många bra åsikter men jag kan ju bara rösta på ett parti in till riksdag, landstinget och kommunen. De dom alla säger är att de är super viktigt att rösta men jag känner de tar så mycket energi så de går lika väl att inte rösta. Jag är inte super super intresserad av politik men jag är inte rädd att diskutera. De är så viktigt i Sverige att alla har rätten att prata om sina åsikter varelse om man gillar vänstern, Kd eller Sverigedemokraterna. Jag tycker tyvärr inte att Sverige har någon demokrati just nu, de kan förbättras. Folk ska inte behövas tystas ner på något sätt och vis. Jag prata med alla partin och diskutera med dom alla. Jag är neutral mot alla förutom vänstern och socialdemokraterna. Vänstern gav mig en väldigt dålig eftersmak, ville verkligen ha en neural åsikt om dom. Jag kom till och med bättre överens med Miljöpartiet. SD verkade vara populära, stog och lyssna lite men de kom en stor kille som var läskig. Killen som var läskig var väldigt emot dem såklart och jag trodde nästan att den hära killen skulle få ett utbrott på SD’s lugna attityd. SD fråga honom väldigt lugnt och seriöst varför han tyckte som han tyckte och om de fanns någon pålitlig källa han fått sin information ifrån. Jag tyckte de var coolt av SD att vara så lugna men de är kanske vana. När jag stog och diskutera med Miljöpartiet kom de fram en kille som ville frågesätta miljöpartiets åsikter, han hade några points. De sluta med att jag prata med denna kille i timmar om typ allt, han skulle inte rösta för han dela inte åsikter med nån. Han var en väldigt klok kille så, han kolla väldigt mycket efter noga fakta och statistik.  


Förutom de så stog jag med den hära kloka killen vid vänstern och lyssna på vänsterns åsikter om Thrump. Jag kunde inte fokusera så mycket om deras samtal för de var en bloggerska som jag känner till som stog precis brevid oss. Jag samla allt mitt mod för ens att säga Hej till henne. Jag kopplar henne väldigt mycket till just Lolita men hon skriver mycket blandat. Jag läste hennes blogg förr men hon var inte så aktiv så jag inte inne där så ofta. Jag har i alla fall sett henne ett antal gånger men har aldrig sagt hej till henne. Hon var chockad när jag sa hej och jag kände till hennes blogg. Hon verkade va en väldigt glad och skrattfull människa. Jag hoppas att hon och jag kan prata mer någon annan gång, mer som 2 människor än bloggerskor. 



Av Fanny - 15 augusti 2018 18:53

This past week, I haven't felt well at all. I feel really depressed and sad, I don't know why. The feeling is just really sucking out all my energy. It has even effected my aptite, I feel sick when I eat and I just want to throw up. I'm basicly forcing myself to eat and afterwards my stomach gets really upset. I just don't feel happy about anything. Is it because autumn is already here? 


I'll just share some songs that I just really enjoy at the moment. Just trying to have some posetivity.


Golden Bomber: They are comedy band, don't take them so seriously. SuG is just a new band for me, I have just noticed them. SuG's music video is just so emotional. 


Av Fanny - 14 augusti 2018 01:36

I know it’s kinda lame to write about “why we broke up” things openly. Maybe this story will be interesting for a least someone. I had been talking to this guy named Takumi since 2014-2015. He was 10 years older than me. He was a charming guy, my mom liked him a lot which did matter a lot to me. My mom knows the best for me because she knows my personality and needs very well. My mom and I, we use to talk about his perfection, he was really a perfection. 


Nowadays I know much better, I know he has flaws now. He has flaws that I can’t live with. After we met up for the first time in 2016, we started to fight a lot. I wanted him so badly. He was always giving me false hopes and promises, he was rambling how much he wanted to marry me..we was going to be so happy blah blah.. It was just words for him. I suggested we would live together just for a month and see what happens as a test. He thought it was a bad suggestion and avoided talking about it. Then I said “why don’t come to my country and stay just over while you‘re on holiday?” He didn't want to, he had the money and he had the time. I had talking about it for a very long time, I wanted to show him my family and my city. Then later on I heard he went to Hongkong to meet a “friend“, I showed my mom our chat and she said “he’s cheating on you“. It was very clearly that I wasn’t the only one. To understand it all and finishing this post so basically was my ex boyfriend just keeping me as a second choice, just so he would never feel lonely. 

Av Fanny - 13 augusti 2018 00:54

 

Jag tänker inte dra över alla män över en linje, detta är bara mina erfarenheter och åsikter. 

När jag är med just svenska män så känner jag mig som ett sex object. De finns många fuckboys i alla storlekar och utseenden och de lurar en. Jag har haft sex med svenska killar som har inte haft något intresse i mig alls, killar som jag ville inte ha sex med men våga inte säga nej, killar som tycker de är jobbigt när du inte särar på mallarna, killar som tycker de är irriterande när du pratar, killar som visar dig 5 minuters sympati för sen gå ner på dig, killar som säger en timme senare ”du kanske borde gå hem nu”, killar som säger ”du är en jätte gullig tjej men snälla förvänta dig inget av mig annars får jag dåligt samvete, killar som du hade bara önskat att du kunde fått betalt för slösad tid, de är killar som får mig känna mig smutsig du vet sån smuts som inte går bort med tvål och vatten, såna killar som får mig att vilja stoppa ner fingarna i halsen.


Så mycket besvär för att vilja hitta någon. Jag skulle säga att jag är en känslig person och jag har svårt att glömma de förgångna och de påverkar en. 99% så har jag haft otur med svenska män, jag har gett upp på dem. Jag har ingen lust att lyfta på varje killes lock och fråga ”Hej är du en passionerad romantiker som tycker om äventyr och actions såsom dags utflykter, resa, road trips och ha sex på en tom parkering på din bil..?” 


Så uttlänska män, jag har typ bara dejtat och träffat just specifikt Japanska män. Tyvärr så jobbar de så j*kla mycket för dom är verkliga riktiga män, de vet hur man vinner en tjej på rätt sätt. De lyssnar seriöst på allt vad du säger, suger in allt som en svamp, de nyfikna på dig och de frågar gärna mycket, man känner sig som kändis som blir intervjuad, han tar ut dig på olika saker, han insesterar att betala men ger upp om du är envis, han skriver söta saker till som ger dig ett flin som hade när man var ungkär, han berättar att han älskar dig, han bryr sig om dig så varje gång du säger ”fick nyss lite migrän” då blir han din personliga läkare som ger dig 1000tips, han kan va som en storebror figur, han tar hand om dig och skyddar dig, följer dig hem, dom tar dig inte under kjolen i första taget, de frågar gärna först innan dom gör nånting, okej vissa av dom är envisa. Detta är liksom basic, de finns otroligt många weird killar där ute. Jag har blivit lurad in i bilar, fått förfrågan om att böra bröllopshanskar. Jag kan gärna mina stories, älskar bara att berätta dom historierna för folk. 


Av Fanny - 3 augusti 2018 07:15

 


Jag har nydligen börjat med 5:2 dieten. Alltså man ”fastar” 2 dagar i veckan, man äter inte mer än 500kcal då. Dom andra 5 dagar äter man som vanligt, great va? Jag har faktiskt gått ner som känns bra. Jag försöker hålla mig till lite mindre än 1500kcal per dag. Jag äter inget efter klockan 6, de är väldigt svårt för man är hungrig på senare på kvällen ändå. Om de riktigt krisigt så blir de något lätt lätt som ett kex eller lätt yogurt. Asså jag ogillar inte mitt utseende men min kropp är känslig mot viktuppgång. Mina fötter och vader sväller lätt upp och jag känner mig bara i övrigt. Jag är inte kraftigt överviktig men de är 5-8kg jag behöver ta bort för att må bra. Jag har alltid haft ett utseende som gör att jag ser alltid ut att va med tyngre än vad jag är. Jag har alltid frågat av äldre om jag är med barn, man känner sig sårad efteråt. De är en sån dum fråga. Jag är byggd så här!!! Problem?! Mitt ideal är kurvig men jag tycker såklart att smallhet är attraktivt. De spelar ingen roll så länge men orkar att gå vart man än vill. 

Av Fanny - 3 augusti 2018 00:54

   

Have you ever been out for a night walk and just suddenly you look up at all the stars shining down at you. Somehow the stars make me feel less lonely. When I looked at the sky today, I was thinking to myself wondering if my love ever looks up the sky like I do time to time. I wonder if he’s watching the stars, think no matter how far we’re away from each other we still always see the same stars. It would be nice if he and I could see the stars together sometimes, I‘ll be thinking about this evening then.



Presentation


Finns inget att säga här.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Translate blog

Flag Counter

Skapa flashcards