Alla inlägg under september 2018

Av Fanny - 28 september 2018 00:00

Japanese hiphop is kinda different from my expections. There is many kinds of them to, the more "happy" ones and the very real ones with a very strong lyrics and the mixed ones. I'm also a little bit disapointed because there is not a lot of good Japanese hiphop and rappers. Like in all countries so is hiphop somewhat related to chrime and gangsters even it's not that much of it anymore. Maybe that is a reason why you don't see of much of good Japanese rappers. What I mean with good rappers is a rapper with a good voice and has good lyrics his/her songs. Anyways you can see some Japanese rappers rap about their criminal life being in a gang. Also a lot of rappers rap about the society and how bad it can be sometimes. Hiphop is probably is the same everywhere but in the Japanese hiphop it feels like there has been more time spended on the background music and beat. I will tell you some Japanese Rappers I like, maybe you can get a clear summary what I mean with good rappers. Aklo, T-ace, Aya a.k.a Panda, Rikko, Oni..


Like can we have moment for Rekko (3:15) cuz he's just so d*mn dreamy hot? 

Song starts at 1:52  | 

                     V




Av Fanny - 27 september 2018 11:01

Jag tror jag är inte ensam om att det politikerna gör nu är på dagisnivå. Ingen vill samarbeta med ingen och det går ju liksom inte ihop. Det är läskigt med att valet är över men ännu har vi ingen klar regering och det verkar som att detta kan ta tid också. Jag skulle vilja ha omval. Jag ville först ha moderaterna men nu efter dom har visat sitt rikiga jag så är jag mycket tveksam. Socialdemokraterna är ju så tysta så min fråga är skulle det hända något om dom kvar i makten för yttligare 4år? Båda KD och Centerpartiet är ju båda vassa. Vänstern är ju en övergjord regnbågs gossebjörn, missförstå inte mig för vänstern har många bra frågor som jag stödjer men ibland blir det lite too much. T.ex jag tycker inte vi ska ha behöva ha någon pride parad för gay/bi människor. Att vara bi/gay ska va lika normalt som att vara straight men det blir ju inte det med dessa parader. Dessa parader gör ju så att det verkar vara tillgjort att vara bi/gay. Jag säger bara jaha om någon berättar att de är gay/bi, nothing special liksom. Det skulle va annorlunda om de sa att de håller på med BDSM, man blir väl lite mer nyfiken då. 

Now some truth: 


     

Av Fanny - 25 september 2018 10:01

Jag vakna rätt tidigt idag av en dröm jag hade. Den börja med att jag hitta blod? i min kanins bur men det kom inte ifrån honom. Det var blod i matskålen, vattenskålen och på spånet, jag lyfte upp honom och fann inget. Jag vet om man klipper ens kanins nagel för nära hinnan som är så blöder det hemskt mycket.


Sen utvecklades min dröm till att jag var i Japan. Jag bodde där med någon, "någon" skiftade utseende flera gånger så jag vet inte vem han var. Ena stunden hade han glasögon och andra sekunden var han mycket äldre och annorlunda. Vi var i hans lägenhet, jag skulle duscha men de var stressigt för vi skulle äta innan vi skulle åka ut. Han hade gjort såna små pizzor i ugnen och hans vänner prata om hur bra de skulle va att ha kylskåps ugnar i Tokyo och de skulle kunna ersätta vanliga kylskåp och spara utrymme. Jag spydde upp pizzan jag åt och "någon" blev typ irreterad över de och sa att jag skulle inte äta så fort. Sen var vi i hans bil och åkte runt och gjorde ärenden. Jag fick en matcha glass av honom men åt inte upp den så kom på mitt byxben då jag åt upp det då.Matcha glass är inget jag kan äta mycket av i verkligheten. Jag hade ett sug över sånt varmt mjölk te som finns i vendingmaskinerna och hitta inget som inte var  överprisat tills jag kom till Willys för då kosta de plösligt från 289Yen till 99Yen. Jag vet i alla fall att jag var i Osaka för jag kommer ihåg att jag sa till "någon" att jag hade alltid trott att jag skulle bo Tokyo och inte Osaka. I osaka bor några av mina favorit youtubers i verkligheten, kommer bara ihåg hur coolt det kändes i drömmen. 

Av Fanny - 17 september 2018 22:27

Jag såg någon hade bloggat om Vova härifrån så jag blev nyfiken och handla därifrån. Min uppfattning av Vova är en förbättrad vision av Wish. Det skulle va billigt och inga extra avgifter såsom jag förstog det. Jag har fått några av grejerna jag har köpt. Vova var ju billigt förutom kläderna, de var sådär billiga men om det är kvalite så kostar det. De fanns mycket utval för många olika soters folk.. hippies, goth, harry potter fans, kpop fans, anime fans.. 


De jag handla var bland annat kläder. Storlekarna var korrekta men kvaliten var skit ärligt talat, verkligen tun pappers-tyg matrial var de gjorda av. Jag vet inte om dom andra sakerna är också dålig kvalite. Jag hade i alla fall hoppats mer av dom pengarna jag betalat. Jag har fått 3 av 7 saker jag har köpt. Jag har fått dem i separata små svarta påsar som står att de kommer ifrån Kina. 3 av dom sakerna jag har fått har vart avgiftfria men idag fick jag ett smsa om en avgift på paket Nr4.


Jag kanske kommer handla ifrån Vova igen men då blir det i alla fall inte kläder. Sidan verkar va halvbra, bättre än wish i alla fall. Mystiskt att jag har än så länge inte fått betala nån avgift på paketen. 

Presentation


Finns inget att säga här.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Translate blog

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards