Alla inlägg den 15 januari 2018

Av Fanny - 15 januari 2018 19:34

Jag som många andra säljer saker på tradera, de är nya och gamla saker grejer. Efter ett bra tag och sålt en hel del grejer börjar jag känna att de är varken roligt eller värt de hela besväret. Jag ska ge 3 andledningar varför jag känner så. Jag skulle vilja höra era åsikter om tradera, inga kommentarer kommer upp på bloggen så de är emellan oss. 


1. Nya saker med prislappen säljs för icke värda priser. Exempel. Du får en fin snygg märkes väska men du blev missnöjd över den och väskan är 590kr och men tradera får du den sålt för 50kr. De känns förfärligt ledsamt pris för en helt ny sak med taggen/prislappen kvar. För köparen är de ett såklart ett fynd men för säljaren är de nog tvärtom. + kom ihåg att de är säljaren som betalar tradera en fee som är lite hög.


2.Traderas avgift är för hög. Om du säljer saker och får bara små summor för sakerna så blir den dära avgiften över vad du har tjänat. Avgiften är beronde på hur mycket du får saken såld så de skiftar mellan 3kr-10kr-över10kr/ per sak du säljer. De känns som vi gör jobbet åt tradera, de tjänar pengar utan göra något.Vilket jobb, de skulle man ha. 


3. Komplicerade och otrevliga kunder. Kunder som ska bryta traderas regler, kunder som onöjda, kunder som inte betalar, kunder som är nya på tradera, kunder som är riktiga grinkärringar som ska klaga bara för att klaga. 


Så sista saken om tradera är dina avgifter är Traderas avgift på 3%, paketering så som tejp och omslagspapper, kartong. Vad får du tillbaka? Små sumor och ett bra omdöme eventuellt. Ni avgör själva om de är värt de eller ej.Jag tycker de är inte värt de en längre stund.


Nu till posten. Nu har dom höjt frimärkerna med 2kr, kom igen 2kr!? "2018 då svenskar slutar skicka brev och paket". Postnord sköter ju inte sina arbeten. Hur vågar de höja? De har fått så mycket kritik och klagomål. Paket som inte kommit, trasiga prylar och mer trasiga saker. 


Ursäkta för ett grinigt inlägg men de är mina åsikter. 


     

Presentation


Finns inget att säga här.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Translate blog

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards